Progresszió, sokoldalúság és intézményünk modernizációja

DKRMG Erasmus+ 2018

DKRMG Erasmus+ 2018

Milánó, Lombardia- az első benyomások

2018. július 29. - Ráthné Murányi Rita

Kedves Olvasó!

Ma érkeztem meg Milánóba, Lombardia központjába a kora reggeli repülő járattal. Igazából a nagyon korai felkeléstől eltekintve megérte már délelőtt megkezdeni a város és a szállásom környékének felfedezését, mert így holnap könnyedebben jutok el a tanfolyam helyszínére a Scuola Leonardo da Vinci iskolába. 

Miután elrendezkedtem a diák szálláson, egy rövid délutáni szieszta és háromszori hideg vizes zuhanyozás után, mivel itt rekkenő a hőség, eljutottam a Duómohoz, Milánó történelmi központjához. A tér és a hatalmas gótikus katedrális lenyűgöző látvány volt, a dóm melletti Galleria Vittorio Emanuele bevásárló udvar eleganciája, a nagynevű divat diktátorok fényűző kirakatai emelték a látványt. Azt már látom, hogy Lombardia Olaszország fejlett ipari régiója, ugyanakkor kicsit hiányzik nekem a tipikus délies olasz temperamentum. Ahogy a metrón ültem, vagy a belvárosi utcákat jártam úgy éreztem, mintha Budapesten lennék. Nagyon hasonló hangulatú város Milánó. Még a nosztalgia villamosok is a mi fővárosunkra emlékeztetnek. Egyszer a nagy melegben egy kis időre megpihentem egy kis park szélén az árnyékban és arra lettem figyelmes, hogy sok japán turista fotózkodik egy szerény külsejű épülettel. Csodálkoztam is, hogy mi olyan látványos ezen az épületen, amikor megláttam a feliratot, Teatro di Scala. Hát ami azt illeti a mi Operaházunkat senki sem tévesztené össze akármelyik középülettel.... !

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://prizma2018.blog.hu/api/trackback/id/tr2914149437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balázs Ildi 2018.07.30. 12:34:40

Drága Rita!
Örülök, hogy rendben odaértél Milánóba! Habár most nem a délies temperamentumot és szenvedélyes szócsatákat éled meg nap mint nap, kívánok Neked itt is vidám napokat! :-)
Érezd jól magad!
Puszi, Ildi
süti beállítások módosítása